Menu

default_mobilelogo

Drodzy Rodzice, kochani Uczniowie i Uczennice!

W tej trudnej dla nas sytuacji dziękujemy za Waszą obecność, wsparcie, które daje nam wiele energii, nadziei, siły i motywacji, by trwać i walczyć o godność i wysoką jakość polskiej edukacji, budującej wszechstronną mądrość młodych Polaków i Polek.

Dziękujemy za Wasz udział w manifestacji na Placu Wolności „Światełko z wykrzyknikiem”, co uświadomiło nam, że to nasza wspólna sprawa, dla której warto się poświęcać.

Niech symbolika świątecznego czasu niesie także nadzieję na odrodzenie polskiej oświaty. Jak mawiał nasz Patron ks. prof. Józef Tischner: „Wychowują jedynie ci, którzy mają nadzieję. Nadzieja musi zawsze być na miarę próby (...). Im większa próba, tym mocniejsza nadzieja” oraz „Jeśli nie przeszedłeś przez próbę smutku, nie zdobędziesz doświadczenia radości z tego, co wynikło z bólu”.

Do zobaczenia, oby wreszcie w szkole!

Nauczyciele i Nauczycielki  ZSO nr 4

[...]Jest jaki jest. Zawsze taki był. Jeśli odwiedzisz naszą szkołę, rozpoznasz go od razu 

Nie żeby wyglądał jaloś inaczej. Wygląda zupełnie normalnie jak każdy. Rozpoznasz go, bo zachowuje się w szczególny sposób. Rozpoznasz go, bo jest jaki jest. Jest jaki jest. Ma Zespół Aspergera. 

Kiedy jakiś czas temu, na jednym ze spotkań młodzieżowego Dyskusyjnego Klubu Książki, rozmawiałyśmy o powieści A. J. Steiger Moje serce, mój wróg, szczególnie analizowałyśmy te fragmenty, które dotyczą tego, jak ludzie z Zespołem Aspergera radzą sobie z oczekiwaniami społecznymi, z sytuacjami dnia codziennego i budowaniem relacji. Zwykle bez względu na pełnosprawność lub jej brak kwestie te bywają stresujące i momentami trudne do ogarnięcia. Powieść jednakże ukazuje tą drugą perspektywę, której tzw. większość zwykle nie bierze, bo nie zna, pod rozwagę. Warto byłoby to zmienić. Warto byłoby obudzić w sobie większą empatię i uważność. Wierzymy, że tak własnie dzieje się poprzez społeczne akcje i czytanie książek!


 

 

Zapraszamy na pierwsze wiosenne spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki, w najbliższy poniedziałek 25 marca, o godzinie 15.30 w bibliotece.

Tym razem dyskutować będziemy o powieści australijskiej pisarki Cath Crowley Słowa w ciemnym błękicie.

Opowieści o pewnej miłości, która zdarzyła się w księgarni, między stronicami książek. 

Do zobaczenia!

 

 

Klasa 4a na lekcji języka polskiego z p. K. Michałowską zrealizowała projekt czytelniczy, w ramach którego powstała Toplista książek czwartoklasistów(ek).

Rezultaty ich pracy możecie zobaczyć na tablicach ekspozycyjnych, znajdujących się w holu szkoły.

Możecie też zarekomendować swoje przeczytane książki, wpisując się na przygotowanej na tablicy kartce:-)

Więcej o projekcie TU

 

 

 

Za wspólnie spędzony czas podczas Drzwi Otwartych.

Do zobaczenia we wrześniu!

Galeria

 

 

 

Zapraszamy! Wpadnijcie do szkolnej biblioteki w godzinach od 10.00-12.00 na plastyczne warsztaty albo by zerknąć co tam na bibliotecznych półkach na Was czeka:-).

O bibliotece, i nie tylko, opowiedzą Wam nasi Wolonatriusze i Wolonatriuszki, do zobaczenia!

[jolamb]

W dniach 4 marca - 8 marca trwa Tydzień Otwartej Edukacji, w związku z tym Koalicja Otwartej Edukacji przygotowała dla nauczycieli szkolnych i akademickich bardzo ciekawą propozycję:

Kurs pt. Rentgen otwartych zasobów wprowadzi uczestników w tematykę otwartych zasobów edukacyjnych oraz da im umiejętności wyszukiwania, selekcji, ponownego wykorzystania, ewaluacji otwartych zasobów oraz dzielenia się nimi. Kurs potrwa 5 dni, każdego dnia na uczestników będzie czekało 1-2 wyzwania.  Więcej o kursie możecie przeczytać na stronie KOED-u: http://koed.org.pl/pl/blog/2019/02/15/rentgen-otwartych-zasbow-kurs-online/.

Czekolada na gorąco i rozmowy o książkach, tylko tyle i aż tyle potrzeba nam – miłośni(cz)kom książek do szczęścia!

Kolejny tydzień, i ostatnie już podsumowanie feryjnego wyzwania czytelniczego.

Dla niezorientowanych w temacie przypominamy, że by wziąć udział w wyzwaniu trzeba było, po pierwsze: wybrać przynajmniej 10 sposobów/form czytania i sumiennie je praktykować podczas ferii zimowych. Po drugie: przeznaczyć na każdą piankę (symbolizującą np.: czytanie na podłodze, na krześle, na głos, czytanie swojemu ukochanemu pluszakowi) 15 minut.