Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 47 wzięli udział w międzykulturowych zajęciach realizowanych ze środków UNICEF (zadanie 5.3), w czasie których, pod opieką p. Katarzyny Ciupy-Wojtasik, zostali wprowadzeni w świat edukacji finansowej.
8 maja odbyły się warsztaty edukacji finansowej pt. "Skąd biorą się pieniądze?" Dzieci dowiedziały się czym jest barter, jakie rodzaje płacideł ludzie używali na przestrzeni wieków, skąd biorą się pieniądze, dlaczego bankomat to nie maszynka do robienia pieniędzy, jakie są najnowocześniejsze banknoty na świecie, czym jest pieniądz elektroniczny.
Dzieci miały okazję wypłacać pieniądze z różnych części świata z bankomatu i rozpoznawać różne zabezpieczenia banknotów. Podczas warsztatu przeprowadzono eksperyment - czy najnowocześniejsze banknoty z włókna polimerowego rozpuszczają się w wodzie - jak się okazało - nie rozpuszczają się. Po tych zajęciach dzieci z pewnością zapamiętają zarówno rodzaje płacideł, jak i współczesne metody płatności.
15 maja 2023 roku odbyły się warsztaty edukacji finansowej pt. "Oszczędzanie, czyli o zachciankach, potrzebach i 3 skarbonkach". Dzieci podczas warsztatów dowiedziały się, dlaczego oprócz wydawania pieniędzy warto także oszczędzać i pomagać innym, zdefiniowały i pogrupowały zachcianki i potrzeby, dowiedziały się jak wykorzystać metodę 3 słoików, czyli skarbonek na wydatki, oszczędzanie i pomoc innym, stworzyły spersonalizowane skarbonki. Tworzenie własnych skarbonek z wykorzystaniem kreatywnych materiałów zwiększa motywację dziecka do oszczędzania. Dobre nawyki finansowe warto kształtować od najmłodszych lat. Zdjęcia przedstawiają różnorodność skarbonek, które powstały podczas warsztatów (⇒galeria).
Projekt zorganizowano przy wsparciu Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF).

Z przyjemnością prezentujemy zajęcia kółka fizycznego dla uczniów klas ósmych, którzy nie tylko budują obwody elektryczne, ale również programują, wykorzystując zestawy Arduino zakupione w ramach Laboratoriów Przyszłości.

Hanna van Loon

Informujemy, że kandydaci do klasy pierwszej dwujęzycznej w XVII LO uzyskali ze sprawdzianu kompetencji językowych (znajomości języka hiszpańskiego) następujące wyniki: (zobacz). Pozytywnym wynikiem jest uzyskanie co najmniej 40% możliwych do uzyskania punktów. Osoby, które uzyskały pozytywny wynik sprawdzianu biorą udział w dalszej części rekrutacji do klasy pierwszej dwujęzycznej – dostarczenie kserokopii świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty w dniach 23 czerwca – 10 lipca 2023 r.

Informujemy, że kandydaci do klasy wstępnej dwujęzycznej w XVII LO uzyskali ze sprawdzianu predyspozycji językowych następujące wyniki: (zobacz). Pozytywnym wynikiem jest uzyskanie co najmniej 35% możliwych do uzyskania punktów. Osoby, które uzyskały pozytywny wynik sprawdzianu biorą udział w dalszej części rekrutacji do klasy wstępnej – dostarczenie kserokopii świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty w dniach 23 czerwca – 10 lipca 2023 r.

W maju odbył się konkurs kaligraficzny dla klas I-III. Oto laureaci: I miejsce Agata Geisler (1a), II miejsce Kamila Jaworska (1a), Marta Przewoźna (1b), III miejsce Zofia Poleska (1a).
W kategorii klas drugich i trzecich nagrody zdobyli: I miejsce Maja Gos (2a), II miejsce Ada Staniszewska (2a), Jagoda Gralak (2a), III miejsce Kornelia Jahns (3a).
Wszystkim serdecznie gratulujemy!

Agnieszka Przewoźna i Dorota Stelmaszyk-Kamińska

Informujemy, że kandydaci do klasy 7 dwujęzycznej w SP 47 uzyskali ze sprawdzianu predyspozycji językowych następujące wyniki: (zobacz). Ponieważ pozytywnym wynikiem jest uzyskanie co najmniej 35% możliwych do uzyskania punktów, oznacza to, że pozytywny wynik uzyskali kandydaci o następujących kodach: (zobacz).

Uczniowie klas I-III szkoły podstawowej wzięli udział w konkursie czytania ze zrozumieniem „Wiem co czytam”. W kategorii klas pierwszych jednogłośnie przyznano aż pięć pierwszych miejsc. Otrzymali je: Filip Bodnar, Laura Gajda (1a) oraz Feliks Migdalski, Adrianna Hejdysz, Aleksandra Dradrach (1b). Miejsca drugiego i trzeciego nie przyznano. W kategorii klas drugich i trzecich przyznano: I miejsce - Filip Liniarski (2a), II miejsce - Adrianna Waluś (3a), III miejsce Kornelia Jahns (3a).
Gratulujemy!

Agnieszka Przewoźna i Dorota Stelmaszyk-Kamińska

Konkurs: "Irena Sendlerowa - jedna z najbardziej znanych polskich Sprawiedliwych wśród Narodów Świata".
szkoła podstawowa: I miejsce - Szymon Bujnowicz (6a), Kamil Piszczorowicz (6a); liceum: I miejsce - Julia Górecka (III A)
Gratuluję.

Małgorzata Wierszuła

Zarówno licealiści jak i uczniowie szkoły podstawowej mogą pochwalić się sukcesem w XV edycji Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim "Tobie Polsko ta kropla krwi wrzącej" realizowanego w roku szkolnym 2022/2023.
Laureat: Franciszek Chudy (SP)
Finaliści: Pola Datkiewicz (SP), Nadia Gabryelska (SP), Szymon Matysiak (LO), Julia Górecka (LO), Kinga Kaczmarek (LO), Hubert Smardz (LO), Maciej Brust (LO).
Gratuluję i życzę dalszych sukcesów.

Małgorzata Wierszuła

18 maja klasa III A odwiedziła Fort VII, czyli pierwszy obóz koncentracyjny w okupowanej Polsce, zwany obozem krwawej zemsty i dowiedziała się o martyrologii elit wielkopolskich w czasie wojny. Uczniowie zobaczyli m.in. cele, komorę gazową, schody śmierci i ścianę śmierci. Dowiedzieli się także o jedynej udokumentowanej ucieczce z obozu Mariana Szlegela, który wykorzystując przedmioty pozostawione przez niemieckich pracowników cywilnych przedostał się przez fosę na zewnątrz fortu.
Spotkanie z historią związane było z 78. rocznicą zakończenia II wojny światowej. Uczniowie stanęli na wysokości zadania, a swoim zachowaniem pokazali dojrzałość i wysoką kulturę osobistą.
Fotografem naszego wyjścia była Maja Mroskowiak. Dziękujemy.

Małgorzata Wierszuła

⇒ Galeria

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 47 wzięli udział w międzykulturowych zajęciach realizowanych ze środków UNICEF (zadanie 5.3), w czasie których, pod opieką p. Klaudyny Sauer i Yulianny Barskiej, wykonali torbę na zakupy.
Opis działania:
19 i 26 kwietnia 2023 r., odbyły się międzykulturowe warsztaty dla dwóch grup uczniów naszej szkoły, w czasie których ozdabiali oni płócienne torby na zakupy. Wzięli w nich udział uczniowi polscy i ukraińscy z klas 1-4. Uczestnicy na początku warsztatów musieli zaprojektować obrazek, jaki pojawi się na torbie, a następnie naszkicować go, pokolorować pisakami, a na koniec ozdobić cekinami i koralikami. Torby zostały bardzo ładnie, starannie i pomysłowo ozdobione. Dzięki zajęciom dzieciaki mogły rozwijać swoją kreatywność, wrażliwość estetyczną, a także doskonalić umiejętność pracy w grupie. Warsztaty wykorzystano również po to, aby poruszyć temat ochrony środowiska i konieczności korzystania podczas zakupów z toreb wielokrotnego użytku.
Wydarzenie/projekt zorganizowano przy wsparciu Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF).

⇒ Galeria